Problemlerle Matematik Anlama Becerisi

Problemlerle Matematik Anlama Becerisi

Toplama, çıkarma, çarpma ya da bölme işlemini bilen bir öğrenci, yine de matematik problemlerinde zorlanabilir. Çünkü işlem bilgisi başka, problemi doğru anlamak bambaşka bir beceridir. İşte tam da bu noktada Konya özel ders programlarımızda "problemi anlamayı öğretmek" özel bir yer tutar.

Problem Çözme Neden Zordur?

Problemler çoğu zaman birden fazla bilgi içerir, bağlam ister. Öğrencinin okuduğunu anlaması, bilgiyi ayıklaması ve matematiksel dilde ifade etmesi gerekir. Bu, zihinsel bir dönüşüm sürecidir. Okuma-anlama gücü, mantıksal bağ kurma ve işlemi planlama becerileri devreye girer.

Problemlerle Düşünme Nasıl Geliştirilir?

  • Önce problemi hikâye gibi okuması sağlanır. "Bu soruda ne anlatılmak isteniyor?" sorusu sorulur.
  • Verilenleri alt alta yazarak görselleştirmesi teşvik edilir.
  • Her işlem için bir neden-sonuç ilişkisi kurulmasına yardım edilir.
  • Çözüm bittikten sonra "Sonuç mantıklı mı?" sorusu ile öz değerlendirme yapılır.

Özellikle bire bir eğitimde öğrenciye sorularla rehberlik edildiğinde, zamanla soru kalıplarını tanımaya, kendi yolunu çizmeye başlar. İşte gerçek öğrenme burada başlar.

Evde Ne Yapabilirsiniz?

  • Market alışverişi üzerinden fiyat hesaplamaları
  • Doğum gününe kaç gün kaldı? gibi tarih problemleri
  • "Eğer 3 kişi sinemaya giderse kaç lira öder?" gibi gerçek yaşam senaryoları

Bu tarz gerçek yaşam problemleriyle yapılan pratikler, çocukların matematiği sadece okulda değil, hayatın içinde de kullanabildiğini fark ettirir.

Konya özel ders hizmetlerimizde, her öğrencinin problem çözme süreci bireysel olarak takip edilir ve gelişim çizgisi desteklenir. Çünkü bizce matematik; doğru cevaptan çok, doğru düşünme yolculuğudur.

Devam Et

X